Kalendarium

Środa, 2024-10-09

Imieniny: Arnolda, Ludwika

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 33061800
  • Do końca roku: 83 dni
  • Do wakacji: 261 dni

Deklaracja dostępności

Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Jedliczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.lojedlicze.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-08-26.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-06.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Szablon strony jest zgodny w 100% z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak niektóre treści publikowane przez redaktorów na stronie mogą niespełniać wymagań standardu. Problemy, które mogą wystąpić:

  • Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają opisów alternatywnych.
  • Niektóre filmy nie posiadają napisów.
  • Niektóre dokumenty elektroniczne jak np. PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.
  • Niektóre treści mogą niespełniać minimalnych wymagań kontrastu.

Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2021-09-30.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Elżbieta Bargieł, e-mail: lojedlicze@krosno.home.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 134352014. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku

Główna brama wejściowa prowadzi alejką od ulicy Wł. Dubisa i przeznaczona jest tylko do poruszania pieszych. Dojazd samochodem do  budynku szkoły jest możliwy od ulicy Nad Skarpą.

Wejścia do budynku : 

1.Alejka główna prowadzi do schodów, którymi wchodzi się wejściem głównym budynku na parter  holu szkolnego.

2. Od strony hali sportowej znajduje się wejście drugie, które prowadzi  na korytarz parteru  budynku.

3. Trzecie wejście znajduje się od ul. Nad Skarpą, prowadzi schodami w dół do suteryn budynku.

4. Czwarte wejście znajduje się od ul. Nad Skarpą,  posiadaplatformę dla osób niepełnosprawnych prowadzącą na parter budynku.

 

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

W suterynach znajdują się szatnie, WC i pomieszczania pomocnicze.

Na parterze – sale lekcyjne, sale muzealne, główny hol i aula szkoły.

Na I piętrze – sale lekcyjne, gabinet dyrektora, sekretariat, gabinet pedagoga, antresola.

Na poddaszu znajduje się strzelnica.

W budynku nie ma windy.

Budynek jest czteropoziomowy. Schody betonowe   prowadzą od piwnicy budynku do holu głównego znajdującego się na parterze, z holu głównego na piętro budynku i dalej na poddasze.

Schody drewniane prowadzą z parteru na I piętro.

Klatka schodowa połączona jest  z  korytarzami na każdym poziomie.

Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.

 

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

Za budynkiem  od strony ul. Nad Skarpą  znajduje się wybrukowany parking, na którym wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:

Zgodnie z ustawą  z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości itp., a tym samym także do budynku LO  w Jedliczu. Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku szkoły z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:

Nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących